Ergotherapeute Sarah

dsci5745

Binnen de momentjes ergo staat het (fijnmotorisch) handelen van het kind steeds centraal. Er wordt gekeken naar welke functionele activiteiten het kind reeds kan, of welke nog extra aandacht/ondersteuning vragen. Extra ondersteuning kan zowel klassikaal zijn (samen met de klasjuf) als in een 1-1 relatie (in ergolokaal).

Voorbeelden van taken en vaardigheden waaraan geoefend wordt:

* Manipulatieve vaardigheden: grijpen, vasthouden manipuleren en loslaten van voorwerpen.

* Tweehandigheid: parels rijgen, knippen.

* Schrijfmotoriek en pengreep

* Zelfredzaamheid (veters strikken, tanden poetsen, leren eten of drinken).

Ook kan advies gegeven worden over bepaalde hulpmiddelen. Het kan hierbij gaan om aangepaste bekers, bestek of aangepast schrijfmateriaal. Daarnaast werk ik nauw samen met de logopedisten in functie van communicatiehulpmiddelen. Samen streven we ernaar dat uw kind zo zelfstandig mogelijk gaat functioneren en hem/haar verstaanbaar maakt naar anderen toe.