BuBaO De Zonneroos heet u welkom!

Welkom op de website van BuBaO De Zonneroos! Ik neem u via deze weg graag mee in de boeiende wereld van onze school. BuBaO de Zonneroos is een type 2 school (matig tot ernstige mentale beperking) voor kinderen van 2,5 jaar t.e.m. 13  jaar. Ook kinderen met een meervoudige beperking en autismespectrumstoornissen worden begeleid. Een enthousiast en professioneel team van ervaren leerkrachten en paramedici staat klaar om uw kind te ondersteunen en begeleiden! Samen de ouders, het CLB en andere externe diensten zorgen wij voor de totale ontwikkeling van onze leerlingen met de focus op hun mogelijkheden en talenten. Welkom ! Veel surf- en kijkplezier.

We hebben ook een Facebookpagina: ‘BuBaO De Zonneroos’; u kunt hier steeds terecht voor foto’s.

Wie kan bij ons terecht?

Kinderen en jongeren met specifieke of bijzondere onderwijsbehoeften waaraan een school voor gewoon onderwijs niet kan voldoen, kunnen terecht in een school voor buitengewoon onderwijs. Onze school :

• Kleuter- en lagere school
    • Vanaf 2,5 jaar tot 13 jaar
    • Uitzonderlijke afwijkingen mogelijk (zowel bij kleuters als lagere school kinderen)
  • Type 2 school
    • Kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking.
      • Uitz. Kleuteronderwijs:
        • ook kinderen met een lichtere ontwikkelingsachterstand.
        • gepaste begeleiding en aandacht voor overstap naar type basisaanbod.
    • Kinderen met een autismespectrumstoornis
      • Aangepaste werking en aangepaste klassen
    • Kinderen met meervoudige problemen (motorisch, visueel, auditief, gedrag, …)

Onze deuren staan steeds open. We nodigen jullie uit om eens een bezoekje te brengen aan onze school. We nemen graag de tijd om jullie uitgebreid rond te leiden op onze kleine, gezellige en groene school.

Onze directeur

Joke Van De Sype

Onze schoolgids

De nieuwe schoolgids kan u hier bekijken: schoolgids-2023-2024